May 7, 2008

.:semangat buat Abah:.

Pagi ni sempat chatting dengan abah..melepaskan rindu. InsyaAllah, Disember nanti aku balik Malaysia. Tak sabar menanti saat itu~



Spontan aku bertanya tentang bidang perniagaan yang baru abah ceburi (kalo xsilap, dah hampir 3 tahun..mase aku 1st year). Jawapan abah ringkas.



Tough..



Ringkas. Tapi cukup menguji. Aku tahu & aku dapat melihat abah bertungkus lumus membina gerbang perniagaannya itu. Dan sudah tentu banyak cabaran, kekangan & kesulitan yang di hadapi. Mungkin aku belum cukup terdedah untuk memahami setiap perkara yang dilalui, tetapi sungguh..aku cuba memahami & sedikit memahami.



Abah seperti aku & manusia lain pun juga, semangat ini pasti ada turun naiknya. Tatkala beban terasa amat berat tergalas dibahu, diri cenderung berkeluh kesah. Kepala terasa begitu sesak dengan hal-hal yang perlu diselesaikan. Namun apalah erti hidup ini jika mahu lari dari segala masalah ini. Tidaklah diri teruji menjadi khalifah yang beriman.



"Tidak Aku uji manusia di luar kemampuannya"

(surah Al-Baqarah)



Untuk abah, aku doakan agar beliau terus kuat dalam medan perjuangannya. Biar apa pun medan itu. Perniagaan. Dakwah. Kepimpinan. Dan apa saja. Aku tahu abah orang yang tegar & komited terhadap pekerjaannya. Abah pasti mampu melaluinya dengan kesabaran & ketabahan. Aku sentiasa mendoakan kejayaan abah tersayang~



Be Strong, Abah!!



JwiSa~

No comments:

Post a Comment